fredag 20 februari 2009

Har vi helt slutat med vårt postformat? Vi var ju som Vänner ju!

Jag måste erkänna det det där var en djävligt snygg stol. Och väldigt mycket du. (Helt off-topic, men jag har faktiskt börjat fundera lite över om huruvida jag tycker att det ska stavas "djävligt" eller "jävligt". Djävligt är väl det korrekta rätt historiskt sätt, eftersom det kommer från djävul, men det är ju slang/svordom så jävligt är väl en utveckling precis som tejp eller vad som helst. Fast och andra sidan föredrar jag sällan försvenskningar framför sina engelska original, så som "mejl" istället för "mail", och jag ska inte ens gå in på det svenska översättningen av en viss bokserie.) Just det, STOLEN. Förutom att det är väldigt snygg design (som förmodligen var uppgiften) så inser jag nu att du är grymt mycket bättre på 3D än vad jag är, och det skrämmer mig lite. Inser du att du är inne på trampar på mitt territorium som 'den som håller på med datorer' i vår grupp? Håll dig till din gymnastik! Okej, det där kanske var i femman, och du har slutat med gympa och det var väldigt länge sen, men förutom att vara en allmän (och mer precis) nörd så är det DEN ENDA IDENTITET JAG HAR, så gå och gör en saltomortal eller något, okej!? Så ja, snygg stol.

Ett annat ord med en VÄLDIGT konstig stavning är "parallell". Det är ett väldigt fult ord enligt mig, mest eftersom det innehåller de där identiska dubbelkonsonanterna. Om jag fick välja skulle jag skriva det som "paralell", eftersom jag tycker det är snyggare att avsluta med en dubbelkonsonant, och om man delar upp ordet i två delar så blir det para-lell, vilket är snyggare än para-llell, som bara låter som ett dåligt namn på en fantasy/scifi-karaktär (fast då skulle det förstås vara Para'Llell). Engelskan är inte mycket bättre i just det här fallet, vilket faktiskt förvånade mig lite. Ordet finns ju och betyder ungefär samma sak på engelska, men där ska det stavas "parallel". Vilket om möjligt är ÄNNU fulare än "parallell", för om parallell bara lider av lite överanvändande av bokstaven L, (och L är ju cool) så är "parallel" bara helt fel-proportionerad! Om nu ord kan ha proportioner. Men det SER FEL UT.

Om jag nu ska helt byta ämne eftersom jag måste relatera till en bild på något sätt (känner jag, i alla fall. Det är ett krav som ligger över mig.) Så här är en bild jag hittade på en väldigt nördig sida:


Yep, det är Neil Patrick Harris. Som enligt mig är grymt snygg och hjärtknipande charmig vad han än uppträder i, (utom Doogie Howser. Där är han bara hjärtknipande. Trots att det är den enda serien där han är min ålder. Men det är ett annat problem) men det enda jag kan tänka på när jag ser den här bilden är hur LÄSKIGT LIK HAN ÄR DYLAN I BEVERLY HILLS 90210! Seriöst!

Inga kommentarer: